גנץ נותן מנדט לשופטים: ביהמ"ש יכריע אם נתניהו ראוי

איתי גדסי 4 Comment on גנץ נותן מנדט לשופטים: ביהמ"ש יכריע אם נתניהו ראוי

בישיבת סיעת כחול לבן, ח"כ בני גנץ שינה את גרסתו של לפיד שקרא לביהמ"ש לא להתערב בהחלטה: האם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה. גנץ אמר בדבריו: "את הסוגיה המשפטית נשאיר ליועמ"ש ולבית המשפט" | גנץ הזהיר מהאפשרות שהעם יעניק 61 מנדטים לגוש הימין: "יהיה בלוק חסינות ופסקת ההתגברות תחוקק"

בני גנץ | צילום: Hadas Parush/Flash90 צילום: Hadas Parush/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ חזר מהקריאה של חברו להנהגת המפלגה ח"כ יאיר לפיד שקרא לבית המשפט לא להתערב בשאלה האם ראה"מ יכול להרכיב ממשלה עם כתבי אישום, ואמר כי הצבור יכריע בקלפי. היום (רביעי) גנץ חוזר מבקריאה ואומר: "לשאלה האם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה התשובה היא ברורה- לא".

גנץ המשיך וחיזק את הרשות השופטת על פני הדמוקרטיה: "לא ברמה המוסרית, ולא ברמה התפקודית. את הסוגיה המשפטית נשאיר ליועמ"ש ולבית המשפט ונכבד כל החלטה", ובכך נתן מנדט מכחול לבן לרשות השופטת לקבוע בדמוקרטיה בישראל מי יהיה ראש הממשלה.

גנץ הזהיר מהאפשרות שהעם ייתן לנתניהו 61 מנדטים לגוש הימין: "אנחנו חותרים להכרעה ברורה של אזרחי ישראל- ממשלה בהובלת כחול לבן שתחליף את שלטון נתניהו. אם נתניהו ישיג בלוק חסינות של 61 להחלטות המשפטיות לא תהיה ממילא משמעות אופרטיבית- הוא יקבל חסינות ויחוקק התגברות.

גנץ תקף את ההתנהלות הפוליטית בתוך הליכוד: "אני שומע את הקולות בליכוד של אלו שאומרים שיש לאתגר את הנהגת נתניהו אך ורק בשביל להעביר כמה מנדטים מצד אחד לשני. זוהי פשיטת רגל מוסרית. את הריקבון הערכי הזה חייבים להחליף. אין ספק- הליכוד לא יכול להוביל את מדינת ישראל בעת הזו".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    זה שאלה מיתרת אנשים שוכחים שיש פרמריז בלכוד ונתניהו יובס בידי גידעון סער

    1. אם הסקרים נכונים ואמינים אז נתניהו לוקח בגדול.

  2. 2

    כנראה שאתה זה ששוכך שביבי לא יובס על ידי סער וטוב שכך וצא מהר מהסרט הזה